General

Prioritatea ta nu sunt cifrele, ci oamenii din echipă

Ceea ce contează cel mai mult pentru succesul unei echipe este atitudinea liderilor și managerilor acesteia față de oamenii cu care lucrează. Din păcate, de cele mai multe ori prioritățile se concentrează pe obiectivele financiare, de parcă „cifrele” ar fi singura modalitate de a urmări rezultatele.

Pentru a înțelege cu adevărat importanța prioritizării performanței angajaților versus atingerea „cifrelor”, trebuie să recunoaștem legătura directă și puternică dintre oameni și rezultatele obținute de organizație. Și anume, rezultatele sau „cifrele” sunt determinate de acțiunile pe care le fac oamenii. Și nu invers! Prin dialog constructiv și timp bine alocat, liderii și managerii pot crește productivitatea prin promovarea siguranței psihologice și colaborării către scopul comun al organizației.

Munca în echipă este baza oricărui succes în afaceri. Crearea unui mediu în care toată lumea își poate exprima ideile și sentimentele este un pas crucial în formarea înțelegerii și încrederii reciproce. Oamenii trebuie să fie auziți pentru a se putea simți respectați, apreciați și capabili să aducă contribuții semnificative. Stabilirea relațiilor de bună colaborare cu echipa ta va permite o mai mare contribuție la binele comun și creșterea productivității.

Cum poți face toate astea? Iată mai jos 5 lucruri care te pot aduce mai aproape de oamenii tăi.

Înțelegerea oamenilor din echipa ta

Este esențial pentru lideri și manageri să dezvolte o înțelegere profundă a echipei lor. Petrece timp pentru a-ți cunoaște oamenii, punctele lor forte și punctele care trebuie îmbunătățite. Arată respect învățând ce îi motivează și cum comunică cel mai eficient. Acest lucru va face mai ușoară gestionarea eficientă a echipei. Stabilește constant cu fiecare membru al echipei întâlniri unu-la-unu pentru a înțelege cu ce se confruntă nu doar din perspectivă operațională, ci și din perspectivă emoțională. Vei putea în acest mod să preîntâmpini nu doar potențiale probleme în fluxul de lucru dar și acumularea de frustrări și alte trăiri negative care își vor pune amprenta nu doar asupra productivității, ci și asupra sănătății oamenilor.

Creează un mediu antrenant

Ai nevoie de un mediu în care toată lumea să se simtă implicată și plină de energie. Provocarea zonei de confort ajută oamenii să-și depășească limitele încercând ceva nou. Această ieșire din rutină este benefică mai ales în vremurile în care imprevizibilul este la cote atât de înalte. A crea contexte în care oamenii sunt provocați să iasă din rutină pentru a perturba tiparele de comportament previzibile ajută la evitarea blocajului când situația imaginară devine realitate, va crește flexibilitatea și adaptarea la circumstanțe noi.

Prioritizează calitatea față de cantitate

Concentrează-te pe calitatea muncii, nu doar pe cantitate. Calitatea ar trebui să fie o prioritate atunci când vine vorba de lucrul cu oamenii. Scopul este ca angajații să-și dezvolte abilitățile și să devină mai competenți în rolurile lor. Acest lucru va asigura ca fiecare membru al echipei să contribuie cu soluții semnificative. Oamenii vor fi mai dispuși să colaboreze atunci când un obiectiv prioritar este calitatea muncii lor. Creează contexte în care oamenii să poată colabora astfel încât să vadă perspective diverse. Colaborarea eficientă se intensifică atunci când o echipă este mixtă (formată din diferite departamente), mai degrabă decât atunci când lucrează în silozuri.

Încurajează învățarea și dezvoltarea

Sprijină oportunitățile de învățare și dezvoltare pentru membrii echipei tale. Furnizează-le resurse necesare pentru formarea și dezvoltarea abilităților, pe lângă oferirea de oportunități de mentorat. Încurajează angajații să-și împărtășească cunoștințele unii cu alții și să învețe unii de la alții, oferindu-le ocazii în care să descopere ce au de îmbunătățit, dar și ce le-a adus succesul. Poți face asta programat, după fiecare proiect, dar și spontan de fiecare dată când echipa simte că poate coagula o lecție valoroasă după o experiență provocatoare. Când o echipă se vede trecând peste obstacolele care le pot submina obiectivele vor câștiga încrederea că au cu adevărat puterea de a reuși să-și atingă rezultatele pe care și le-au propus.

Creează o cultură a respectului și a aprecierii

Respectul este piatra de temelie a oricărei echipe de succes. O cultură a respectului începe cu modul în care oamenii sunt tratați, atât de echipa managerială, cât și de toți ceilalți. E crucial ca liderii să se asigure că oamenii lor se simt apreciați prin recunoașterea succeselor individuale și colective.

Angajații trebuie să se simtă apreciați pentru a rămâne motivați și productivi. Este important ca liderii să le recunoască contribuțiile și să-i recompenseze pentru că au făcut o treabă bună. Acest lucru se poate face prin programe de recunoaștere, bonusuri sau pur și simplu prin mulțumiri pentru eforturile susținute, din nou, programat sau spontan, în mediu formal sau informal.

Crearea unui mediu de apreciere nu numai că va stimula loialitatea, dar va încuraja membrii echipei să ia inițiativă și să vină cu idei inovatoare.


Petrecem un sfert din viața noastră la job, dar indiferent de mediul în care lucrăm, oamenii au nevoie să simtă mulțumire în relație cu munca lor.

Prioritizarea oamenilor în detrimentul „cifrelor” va stimula colaborarea, productivitatea, inovarea, învățarea și încrederea, ceea ce va asigura în mare măsură și realizările atât pentru organizație, dar mai ales pentru clienții pe care îi servește.


×