General

Cele trei C-uri ale leadershipului din IT

Unul dintre cele mai importante roluri ale unui lider din IT este să își ghideze echipa, astfel încât să obțină rezultatele dorite. Mai mult decât atât, conform Mind Tools, este important ca un lider să se ajute atât pe el, cât și pe membrii echipei sale să realizeze lucrurile corect și să se îndrepte, în mod firesc și eficient, către direcția potrivită. Pentru a bifa cu succes aceste aspecte este esențial ca un lider din IT să aibă anumite calități. Drept urmare, îți vom prezenta, în cele ce urmează, cele trei calități cheie pe care este nevoie să le dețină un lider din domeniul IT: caracter, competență și comunicare.

1. Caracter

Multe dintre deciziile pe care liderii din IT le iau se bazează pe credințele și experiențele acestora. Astfel, cu cât liderii își vor concentra atenția pe studiu continuu, autodezvoltare și, implicit, pe dezvoltarea caracterului, cu atât aceștia vor cultiva un comportament etic și vor deveni un exemplu pozitiv pentru cei din jur (sursa: Forbes). Totodată, pentru a putea conduce eficient o echipă, este nevoie ca liderii să fie respectați de membrii acesteia. Angajații vor fi de fiecare dată atenți la modul în care un lider se comportă, dacă își ține promisiunile sau dacă este onest și cinstit (sursa: Business.com).

2. Competență

Este extrem de important ca liderii din IT să știe de fiecare dată exact ce au de făcut, astfel încât să bifeze cu succes toate activitățile în care se implică. Un lider competent nu va cere celor din echipa pe care o coordonează lucruri pe care el însuși nu știe să le rezolve sau despre care nu este informat și asta pentru că, în caz contrar, nu va putea să evalueze corect taskurile respective. Pentru a umple posibilele goluri informaționale, ar fi bine ca liderii să învețe constant lucruri noi și să petreacă timpul alături de experți dintr-un anumit domeniu sau altul (sursa: Business.com).

3. Comunicare

Multe situații nu au rezultatele dorite din cauza unor neînțelegeri sau a unei exprimări nepotrivite. În acest sens, abilitatea de a comunica eficient, clar și pe înțelesul receptorului este esențială, mai ales în cazul unei persoane care îndeplinește rolul de lider în domeniul IT. Mai mult decât atât, potrivit Business.com, în relația cu membrii echipei, liderii ar fi bine să îi încurajeze pe aceștia să adreseze mai des întrebarea „de ce?” și nu doar întrebarea „ce?”. Odată ce angajații înțeleg foarte bine ce se întâmplă în cadrul companiei sau în legătură cu o situație particulară, vor fi capabili să găsească soluții eficiente și, automat, rezultatele se vor îmbunătăți.

Așa cum observi, leadershipul din domeniul IT presupune o dezvoltare continuă și o deschidere spre a învăța de fiecare dată lucruri noi. Liderii care înțeleg aceste lucruri sunt capabili să găsească soluții potrivite pentru problemele sau situațiile tensionate care pot apărea și devin un exemplu demn de urmat.

Unul dintre cele mai importante roluri ale unui lider din IT este să își ghideze echipa, astfel încât să obțină rezultatele dorite. Mai mult decât atât, conform Mind Tools, este important ca un lider să se ajute atât pe el, cât și pe membrii echipei sale să realizeze lucrurile corect și să se îndrepte, în mod firesc și eficient, către direcția potrivită. Pentru a bifa cu succes aceste aspecte este esențial ca un lider din IT să aibă anumite calități. Drept urmare, îți vom prezenta, în cele ce urmează, cele trei calități cheie pe care este nevoie să le dețină un lider din domeniul IT: caracter, competență și comunicare.

1. Caracter

Multe dintre deciziile pe care liderii din IT le iau se bazează pe credințele și experiențele acestora. Astfel, cu cât liderii își vor concentra atenția pe studiu continuu, autodezvoltare și, implicit, pe dezvoltarea caracterului, cu atât aceștia vor cultiva un comportament etic și vor deveni un exemplu pozitiv pentru cei din jur (sursa: Forbes). Totodată, pentru a putea conduce eficient o echipă, este nevoie ca liderii să fie respectați de membrii acesteia. Angajații vor fi de fiecare dată atenți la modul în care un lider se comportă, dacă își ține promisiunile sau dacă este onest și cinstit (sursa: Business.com).

2. Competență

Este extrem de important ca liderii din IT să știe de fiecare dată exact ce au de făcut, astfel încât să bifeze cu succes toate activitățile în care se implică. Un lider competent nu va cere celor din echipa pe care o coordonează lucruri pe care el însuși nu știe să le rezolve sau despre care nu este informat și asta pentru că, în caz contrar, nu va putea să evalueze corect taskurile respective. Pentru a umple posibilele goluri informaționale, ar fi bine ca liderii să învețe constant lucruri noi și să petreacă timpul alături de experți dintr-un anumit domeniu sau altul (sursa: Business.com).

3. Comunicare

Multe situații nu au rezultatele dorite din cauza unor neînțelegeri sau a unei exprimări nepotrivite. În acest sens, abilitatea de a comunica eficient, clar și pe înțelesul receptorului este esențială, mai ales în cazul unei persoane care îndeplinește rolul de lider în domeniul IT. Mai mult decât atât, potrivit Business.com, în relația cu membrii echipei, liderii ar fi bine să îi încurajeze pe aceștia să adreseze mai des întrebarea „de ce?” și nu doar întrebarea „ce?”. Odată ce angajații înțeleg foarte bine ce se întâmplă în cadrul companiei sau în legătură cu o situație particulară, vor fi capabili să găsească soluții eficiente și, automat, rezultatele se vor îmbunătăți.

Așa cum observi, leadershipul din domeniul IT presupune o dezvoltare continuă și o deschidere spre a învăța de fiecare dată lucruri noi. Liderii care înțeleg aceste lucruri sunt capabili să găsească soluții potrivite pentru problemele sau situațiile tensionate care pot apărea și devin un exemplu demn de urmat.

×