General

Cum te poți relaxa ca lider și care sunt avantajele relaxării

Dacă doar ideea de relaxare și că ar trebui să îți iei puțin timp liber te stresează, atunci poate chiar ar trebui să faci acest lucru. Liderii au responsabilități mult mai mari, dar sunt și ei tot oameni. Asta înseamnă că odihna și relaxarea sunt esențiale în viața unui lider, întrucât are responsabilități mult mai mari și trebuie să fie apt să gândească întotdeauna limpede și să ia cea mai bună decizie posibilă.

De ce ai nevoie să te relaxezi atunci când conduci o echipă

Chiar dacă relaxarea nu reprezintă o prioritate în viața ta, ai putea totuși să te gândești mai bine cum să introduci anumite moduri prin care poți să te relaxezi în rutina ta zilnică. Relaxarea poate avea multiple beneficii și avantaje, cum ar fi:

  • scăderea tensiunii arteriale;
  • îmbunătățirea digestiei;
  • creșterea productivității;
  • păstrarea unui nivel normal de glicemie;
  • scăderea nivelului de cortizol (numit și hormonul stresului);
  • îmbunătățirea memoriei și concentrării;
  • îmbunătățirea calității somnului
  • sporirea abilității de a rezolva problemele, etc.

Lista poate continua la nesfârșit. Există foarte multe studii care arată numeroasele beneficii care vin odată cu relaxarea, cum ar fi acesta. Fie că vorbim de tehnici de relaxare propriu-zise, fie pur și simplu de pauze luate în timpul programului, nu putem neglija importanța acestora.

Care va fi impactul tău asupra echipei atunci când ești relaxat

”Fac un pas înapoi și mă gândesc la ceva pentru care sunt recunoscător, care îmi aduce fericire și pace. Asta îmi schimbă rapid energia în recunoștință, îmi aduce un zâmbet pe față și mă destresează, ajutându-mă să-mi recapăt atenția.” – Yasmin Davidds, Dr. Yasmin Davidds Leadership Institute

Liderii sunt responsabili de performanța echipei, dar aceasta poate scădea drastic dacă nu permiți aceste pauze colegilor tăi sau chiar ție. Într-un final, situația o să fie tensionată, iar productivitatea echipei per total o să fie de nerecunoscut. Mai mult de atât, angajații stresați costă companiile cu 600 de dolari mai mult în fiecare an, conform unui studiu din SUA. În total, această sumă se ridică la peste 300 de miliarde de dolari anual. Doar în Statele Unite și doar din cauza stresului.

Un alt mod de a spori creativitatea, a te relaxa și a îmbunătăți relațiile interpersonale din echipă este prin intermediul unui teambuilding departe de birou sau al altor activități împreună. Acestea sunt activități care includ mai mulți oameni iar sincronizarea programului personal al tuturor poate da bătăi de cap. O soluție ar putea fi organizarea de astfel de activități în timpul programului de lucru o dată pe lună.

Totuși, acest tip de relaxare nu este suficientă. Chiar dacă vei organiza aceste activități o dată pe lună, ca lider ar trebui să introduci în rutina ta zilnică un mod de a te relaxa. Cel mai important aspect ar fi să elimini ecranele, chiar dacă mulți preferă să vadă un film sau să dea scroll pe social media.

Cum poți ști ce te relaxează

Încearcă lucruri noi. Mulți oameni de succes, printre care și Robert Kiyosaki, se relaxează alergând prin cartier. El susține că îi limpezește mintea și chiar i-o deschide către noi oportunități. Un prim mod prin care poți să începi ar fi să alergi, chiar și 10 minute pe zi, fără muzică. Poți vedea lucruri în jurul tău care să te inspire și să te ajute în viața profesională. Alte moduri prin care poți să te relaxezi sunt:

  • meditație;
  • masaj;
  • Tai Chi;
  • yoga;
  • terapie prin artă (muzică, pictură, ș.a.);
  • aromaterapie;
  • hidroterapie;
  • înot;
  • exercițiile fizice cu greutăți, etc.

Din nou, această listă poate să continue. Sunt nenumărate tehnici și moduri de a te relaxa, încât este aproape imposibil să nu găsești una potrivită pentru tine. Stresul poate fi un obstacol în ceea ce îți propui să faci. De asemenea, poate să fie cauza principală pentru burnout sau pentru contracția necontrolată a mușchilor. 

Astfel, combaterea stresului este atât un beneficiu mental, cât și fizic. O vorbă populară între oamenii de succes este că ar trebui să îți găsești 3 hobby-uri: unul prin care să faci bani, unul care să te mențină în formă și unul să fii creativ.

×