General

Top 3 lucruri pe care ar fi bine să le știi despre comunicarea asincronă, dacă ești lider în IT

Pandemia a schimbat semnificativ modul în care lumea se raportează la lucrurile pe care le are de făcut sau la cele de care are nevoie. Aceste schimbări vizează, inclusiv, felul în care oamenii lucrează, remarcându-se, în acest sens, o preferință din ce în ce mai mare pentru munca de acasă. Cu toate acestea, puține organizații au încercat să îmbunătățească experiența angajaților sau au înțeles că există diferențe între cele două modalități de lucru, de la birou sau de acasă.

Conform Harvard Business Review este extrem de necesară o schimbare privind modul în care se desfășoară munca de acasă. Tocmai de aceea, ar fi indicat ca liderii din IT să normalizeze faptul că este în regulă ca echipa să nu răspundă în timp real solicitărilor, să amâne anumite întâlniri sau să nu fie prezenți în mediul online în orice moment al zilei. Toate aceste aspecte sunt asociate, mai nou, cu ceea ce poartă numele de „comunicare asincronă”, adică acel tip de comunicare în care mesajele nu sunt transmise sau primite în timp real. În continuare, îți vom prezenta câteva lucruri pe care ar fi bine să le știi despre comunicarea asincronă, așa că dacă vrei să le descoperi, te invităm să parcurgi informațiile de mai jos.

1. Productivitate ridicată și bunăstare

Echipele care utilizează, mai degrabă, comunicarea sincronă, combinată cu cea asincronă au parte de mai multă eficiență și de o stare de bine în mediul de lucru remote. Cu un mic efort din partea companiilor, dar și a liderilor de a încuraja comunicarea asincronă, membrii echipei pot fi mai fericiți, se pot simți mai împliniți și pot experimenta o comunicare sincronă și de calitate, unii cu alții, indiferent de locul în care s-ar afla (sursa: Forbes).

2. Informații accesate oricând 

Mesajele precum cele de informare sau de actualizare a unui anumit status, în general, cele care nu necesită un răspuns obligatoriu pot fi încadrate în categoria de mesaje asincrone și independente. Mai exact, persoanele care doresc să afle detalii despre un anumit subiect, pot accesa direct informațiile, fără să mai fie necesar să programeze o întâlnire pentru a fi puse în temă de către altcineva.

3. Tooluri care fac munca mai plăcută

Comunicarea asincronă poate fi implementată cu ajutorul unor instrumente, menite să eficientizeze procesul de lucru. Iată câteva dintre cele pe care le poți utiliza și tu:

     a. Task boards

Potrivit datelor publicate de Campaign Monitor, în medie, o persoană poate trimite și primi până la 121 de mailuri pe zi, iar conform Tech Jury, peste un miliard și jumătate de mesaje sunt transmise lunar folosind platforma Slack. În acest sens, verificarea mesajelor la câteva minute, de exemplu, se poate transforma într-o dependență. Un instrument precum task boardul poate aduce câteva schimbări pozitive și asta pentru că toolul oferă o imagine clară despre ritmul de lucru al colegilor și momentul în care aceștia sunt implicați într-un proiect sau altul. În plus, comunicarea se realizează mult mai ușor, membrii unei echipe având posibilitatea să lase comentarii, întrebări și să răspundă, la rândul lor, fără să simtă presiunea mailurilor sau mesajelor trimise în timp real.

     b. Shared Documents

Instrumente precum Google Docs, Dropbox Paper sau Invision sunt doar câteva exemple care permit membrilor echipei să lucreze în mod asincorn într-un document, fără a simți presiunea controlului. Acest tip de documente vin la pachet cu diferite funcții, printre care posibilitatea de a eticheta pe cineva și de a lăsa adnotări.

     c. P2 – Platforma care permite echipelor să interacționeze fără întrerupere

Remote work pare să devină un trend adoptat de tot mai multe companii, așa că odată cu această schimbare, apar tot mai des tooluri noi și performante, cu scopul de a facilita activitățile anagajaților. Un astfel de exemplu este P2, o platformă creată special pentru echipe și care permite membrilor acestora să discute și să colaboreze fără întrerupere. Conversațiile se actualizează în timp real, astfel că P2 devine ideală atât pentru a pune la punct anumite proiecte, cât și în cazul unui proces de angajare (sursa: Harvard Business Review).

Sperăm că îți sunt de folos aceste informații și că, la rândul tău, vei fi unul dintre liderii care iau în calcul adoptarea comunicării asincrone. Dacă deja ai început să faci pași spre direcția aceasta sau te-am convins noi acum, te invităm să ne spui în secțiunea de comentarii.

×